Vše, co vás zajímalo o cloudu, přímo od zdroje - ředitele Centra sdílených služeb - Petra Loužeckého.
Vše, co vás zajímalo o cloudu, přímo od zdroje - ředitele Centra sdílených služeb - Petra Loužeckého.
Důvodů k nasazení SaaS v podniku je mnoho a je třeba zohlednit aktuální i budoucí potřeby. V současné době je stále jedním z hlavních hnacích motorů přechodu do cloudu úspora nákladů či změna struktury nákladů, kdy jsou jednorázové investiční náklady nahrazeny snadno plánovatelnými měsíčními poplatky za použití služby.
Stále více zájemců o cloud však již zohledňuje i jiné přednosti tohoto řešení, kterými jsou flexibilita, mobilita a v neposlední řadě vysoká bezpečnost.
Výběr kvalitního poskytovale je velmi důležitý a je potřeba mu věnovat velkou pozornost. Mezi důležité aspekty patří technické zajištění provozovatele, jeho procesní připravenost a přístup k bezpečnosti dat i systémů. Je dobré vybírat mezi poskytovateli, kteří provozují vlastní datové centrum a mají tedy pod kontrolou vše od konektivity, fyzické bezpečnosti až po garantovaný chod aplikací. Velká část českých firem klade důraz na uložení dat v České republice, nejlépe někde v dosahu svého působení.
Přináší až 30% úsporu nákladů, umožňují lépe plánovat náklady na provoz např. flexibilně reagovat na měnící se počet zaměstnanců, velkou předností je mobilita, tedy možnost využití aplikací přes webové prohlížeče, a tudíž přístup odkudkoli. Jelikož se jedná o službu, nahrazujete jednorázové velké náklady měsíční platbou za spotřebované množství služeb/produktů. V neposlední řadě je to bezpečnost cloud řešení.
Na bezpečnost se u nás díváme ve třech rovinách:
Cloud ale není jen finanční úspora. Aplikace jako služba přináší mnoho technických benefitů. Pronajatý systém vám nikdy nezestárne. U nás v Algocloudu jsou provozovány poslední ověřené verze aplikací. V případě nové verze aplikace či její aktualizace jsou tyto novinky po důkladném otestování nasazeny do produkčního prostředí, bez vlivu na výši nákladů spojených s užitím aplikace. Tuto velkou výhodu vám běžný, mnoho let používaný, model IT ve firmě neumožňuje.
Z naší mnohaleté zkušenosti víme, že mnoho klientů používá velmi staré, leč stabilní verze software. Důvodem setrvávání na staré verzi jsou nutné jednorázové náklady na upgrade, a to jak na straně aplikačních licencí, tak na straně obvykle nutné obměny hardware, nehledě na časovou náročnost spojenou s přechodem na novou verzi či nový hardware.
Téma podnikových systémů v cloudu by si vyžádalo mnohonásobně větší prostor. Podobně jako kontaktní centra, tak i podnikové systémy, jsou dnes nedílnou součástí většiny společností a rozhodnutí pro určitý systém je rozhodnutím na mnoho let s nemalou počáteční investicí a s více či méně trnitou implementací, která vždy vyžaduje velké zapojení interních zaměstnanců, změny v procesech či zvyklostech atd. Jsou ale potřeby společností opravdu vždy uspokojeny jedním systémem? Není žádnou výjimkou používat ERP, CRM, BI systémy ještě v kombinaci se staršími systémy „ze zvyku“, nehledě na stále oblíbené a mimo jakoukoliv kontrolu sdílené dokumenty v excelu.
V případě velkých informačních systémů se výrazně zkracuje i doba implementace, tam kde bylo běžné pracovat s projektem v řádu měsíců, je možné za použití cloudu zkrátit čas na jednotky týdnů či v případě základních nastavení na jednotky dnů. Například připravení základního virtuálního serveru jako záložního řešení pro váš hardware trvá jen několik minut.
Poskytovatelé vždy budují nabízené systémy na robustní plně redundantní infrastruktuře, která zajišťuje vysokou dostupnost služeb, kterou garantují pod finanční sankcí. V dnešní době je možné pořídit systémy s 99,999 procentní dostupností.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky