Jak pomáhá AI v call službách a co se chystá do budoucna?

Jak pomáhá AI v call službách a co se chystá do budoucna?
Články a zajímavosti

Umělá inteligence je víc než jen hlasoví roboti a chatboti. Zjistěte, jak díky AI zvýšíte výkon call centra a zlepšíte zákaznickou zkušenost.

Umělá inteligence nejsou jen vládychtiví roboti ze science fiction filmů. V reálném světě AI pomáhá, a to dokonce v call centrech. Hlasoví roboti jsou pouze špičkou ledovce. Umělá inteligence dokáže zlepšit nejen zákaznickou zkušenost, ale také výkon operátora. Zjistěte, co vše AI umí a jak pomůže i ve Vaší firmě.

 

Definice umělé inteligence

Umělá inteligence neboli Artificial Intelligence (AI) jsou jednoduše řečeno systémy a stroje, které napodobují lidské chování a schopnosti jako například:

 

  • učení,
  • plánování,
  • uvažování
  • nebo kreativita.

 

Na základě shromážděných informací své schopnosti rozvíjejí a zlepšují. Informace získávají buď z připravených dat nebo je sbírá svépomocí (senzory, kamery). Z nasbíraných dat vyhodnotí vlastní efektivitu, a dokonce přeplánuje vlastní jednání.

Menší firmy využívají AI zatím jen omezeně, nejčastěji v podobě hlasových asistentů a chatbotů. Větší firmy ale využívají možnosti umělé inteligence naplno. AI jejich zaměstnancům pomáhá jako hlasový kouč, superoperátor, analytik či trenér.

 

Hlasový kouč hlídá kvalitu hovoru

Může AI nahradit kouče a dát Vám užitečný feedback na to, jak vedete hovor se zákazníkem? Německý software i2x je důkazem, že ano. Operátorovi během hovoru doporučí některá slova a jakmile je použije, vyškrtne je. Software dokonce upozorní na slovní vatu a prázdné fráze.

Aby toho nebylo málo, rovnoměrně distribuuje náročné hovory mezi jednotlivé operátory, čímž je udržuje v psychické pohodě. Nemůže se stát, že by jeden operátor schytal všechny nepříjemné hovory a byl celý den pod tlakem.

 

Superoperátor

V samoobslužném systému rozpozná náladu volajícího a podle toho mu přiřadí vhodného operátora. Rozumí mluvené řeči, reaguje na složité dotazy a umí poskytnou poměrně složité poradenství.

Na podobném principu fungují i systémy, které pomocí rozpoznávání řeči a následné práce s textem zpracovávají hovor. Výstupy pak analyzují a výstupem jsou poměrně zajímavá data.

 

Pomocná ruka pro nové operátory

S umělou inteligencí pro call centra přišel v roce 2018 také Google. Řešení s názvem Contact Center AI od Google Cloud pomáhá v call centrech při zaučování nových operátorů. Systém během hovoru najde vhodné dokumenty pro vedení konverzace. Nováčci se tak rychleji zaučí, a to bez zdlouhavých školení a s nižší chybovostí.

 

Proč používat umělou inteligenci při styku se zákazníky

Velkou výhodou umělé inteligence je fakt, že prakticky nikdy neselže. Nemluví sprostě. Není náladová. Nepotřebuje pauzu. S čím si neví rady, to přenechá skutečnému operátorovi.

Někdy je systém natolik sofistikovaný, že ani volající nepozná, zda má tu čest s umělou inteligencí nebo s člověkem. A i kdyby ano, zákazníkům to zpravidla nevadí. Konec konců kdyby se nechtěli bavit s robotem, vždy mají možnost nechat se přepojit přímo na operátora.

 

5 benefitů umělé inteligence v call centrech:

  • lepší zákaznická zkušenost i spokojenost
  • žádné zdlouhavé čekání na lince
  • rychlejší odbavení požadavku volajícího
  • dostupnost linky pro zákazníka 24/7
  • menší vytíženost call center a operátorů

 

Ve prospěch umělé inteligence mluví třeba i studie MIT Technology Review, které se zúčastnilo 550 manažerů z 30 zemí světa. Ukázalo se, že firmy, které zapojili AI do chodu zákaznické podpory, mají o 80 % spokojenější zákazníky než konkurence. Využívají nejen umělou inteligenci, ale také čím dál oblíbenější chatboty.

Umělé inteligenci věří například už Uber, čínský e-shop Alibaba nebo třeba Toyota. V České republice se AI při styku se zákazníky využívá zatím jen omezeně. Máme ambici to změnit a jít podobným inovacím naproti!

Zjistěte, s čím vám Algotech může v rámci telekomunikačních služeb pomoci. Ozvěte se náma my vám nabídneme to nejlepší řešení.

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.