Práce na dálku přináší mnohá úskalí. Mezi nimi je například fakt, že se s kolegy, obchodními partnery a zákazníky nemůžete setkat tváří v tvář, a tudíž klesají komunikační i organizační schopnosti celého týmu. Připravili jsme si pro Vás přehled čtyř nejznámějších nástrojů pro konferenční hovory, které Vám problém pomůžou vyřešit.
Microsoft Teams je stálicí mezi videokonferenčními řešeními. Umožňuje efektivní spolupráci na dálku a doplňuje se s dalšími nástroji z dílny Microsoft.
Pokud už používáte jiné nástroje ze sady Microsoft Office, bude pro vás používání Microsoft Teams jednoduché a intuitivní. Obsahuje všechny funkce, které byste od nástroje pro pořádání online schůzek mohli očekávat: volání, videohovor i chat.
Kromě toho umožňuje i sdílení obrazovky, nahrávání hovorů nebo třeba odesílání dokumentů. Uživatelé se do videokonference připojí prostřednictvím odkazu, který jim pošlete. Aby to však mohli udělat, musí mít staženou aplikaci a vytvořený účet.
Videokonferenční nástroj Microsoft Teams můžete používat zdarma, ale jen při schůzkách do 100 účastníků a do 60 minut. Dalším omezením bezplatné verze je, že neumožňuje pořídit záznam ze schůzky.
Nejlevnější variantou, která vám poskytne dostatečný komfort při firemních schůzkách, je balíček Business Basic, který stojí 110 Kč měsíčně za uživatele. Při pořádání videokonferencí třeba o 150 lidech tedy zaplatíte 16 500 Kč měsíčně.
Oproti tomu nejdražší balíček nese název Office 365 E3 a kromě klasických videokonferenčních služeb nabízí i funkce pro zabezpečení, online meetingy až pro 10 000 účastníků nebo třeba nepřetržitou technickou podporu. Zaplatíte za něj 518 Kč měsíčně za uživatele.
Avaya Spaces je jedničkou v oboru telekomunikačních řešení. Spolu s aplikací Microsoft Teams se jedná o nejpopulárnější nástroj ze světa videokonferencí.
Stejně jako Microsoft Teams, i Avaya umožňuje volání, videohovory a chat, sdílení obrazovky, odesílání souborů a pořizování videozáznamů. Má tu výhodu, že funguje v cloudu, takže se hosté meetingu nemusí nikde registrovat ani si nic stahovat. Je kompatibilní se všemi běžnými prohlížeči, jako je Google Chrome nebo Mozilla.
Přes Avaya Spaces pohodlně uspořádáte videokonferenci až pro 200 účastníků. Můžete jim rozdělit skupinové úkoly (díky tomu je Avaya Spaces vhodná i pro školní výuku) a práci Vám usnadní firemní online nástěnka, na níž můžete jednoduše sdílet všechny důležité novinky a pokyny. Celá aplikace je v češtině, včetně technické podpory.
V Algotechu si můžete vybrat mezi třemi výhodnými balíčky pro firmy. Nejlevnější z nich je balíček Start, za který zaplatíte 1 100 Kč měsíčně za jednu licenci. Součástí balíčku je i nepřetržitá technická podpora (v češtině) a zařízení CU 360, které stačí jednoduše připojit k projektoru nebo displeji a promítat tak záběr z konference.
Naopak nejdražší variantou je balíček Extra, který stojí 19 000 Kč měsíčně. Obsahuje 10 licencí a 10 jednotek. Kromě toho ale také garantuje opravu do druhého pracovního dne a další výhody.
Pokud si mezi balíčky nevyberete ten svůj, připraví Vám Algotech řešení na míru. Vyzkoušejte Avaya Spaces na 30 dní zdarma.
Zoom je oblíbený nástroj pro setkávání týmů, který funguje online.
Zoom si získal srdce mnoha týmů díky své jednoduchosti. Uživatelé si totiž nemusí instalovat žádné aplikace, stačí se připojit prostřednictvím odkazu. V rozhraní nástroje pak, jak jsme u videokonferenčních řešení zvyklí, funguje hovor, videohovor i chat. Obchodní týmy Zoom oceňují díky tomu, že si ho mohou propojit s Google kalendářem a přehledně si tak plánovat všechny své schůzky.
Jako problém se však u Zoomu jeví kybernetická bezpečnost. Přestože nedošlo k žádnému významnému skandálu, mluví se o tom, že nástroj sbírá citlivá data o svých uživatelích. Další nevýhodou může pro některé být to, že je prostředí Zoomu celé v angličtině.
V základní verzi je Zoom zdarma – avšak jen při setkání maximálně 100 účastníků do 40 minut. Pokud se chcete setkat jen ve dvou lidech, není bezplatná verze Zoomu omezená žádným časovým limitem.
Nejlevnější firemní balíček Pro nabízí videohovory až pro 100 účastníků za 3 330 Kč ročně za uživatele.
Naopak nejdražším balíčkem je United Business, který zahrnuje mobilní aplikaci, firemní branding a pořádání hovorů až pro 300 účastníků. Zaplatíte za něj 7 780 Kč ročně za uživatele – při koupi alespoň 10 licencí.
Whereby je kvalitní a stabilní nástroj především pro malé týmy.
Přes Whereby můžete volat i chatovat, sdílet obrazovku a posílat reakce. Vhodný především pro menší týmy je proto, že pojme maximálně 50 účastníků. Uživatelé mohou vytvářet místnosti, zvát do nich své přátele prostřednictvím odkazu, místnosti zamykat a rozhodovat o tom, koho do nich vpustí.
Bezplatná verze dovoluje vytvořit jednu místnost pro čtyři účastníky.
Nejlevnější firemní balíček pak stojí 333 Kč měsíčně za uživatele. Ten může vytvořit jednu místnost pro 50 účastníků.
Nejdražší varianta pak stojí 5 560 Kč měsíčně za uživatele a dovoluje vytvořit až 25 místností po 50 účastnících.
Nic jako nejlepší nástroj pro online meetingy neexistuje. Každý tým má totiž jiné požadavky, jiné potřeby a jiný rozpočet. Mezi zmíněnými nástroji byste si tedy měli najít ten, který je nejvhodnější pro Vaši situaci. A pokud je to právě Avaya Spaces, neváhejte nás kontaktovat. Se vším Vám poradíme a poskytneme nástroj na vyzkoušení zdarma.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky