Prodáváte skvělý produkt nebo nabízíte skvělou službu? Skvělé. A jak se vám reálně daří s prodejem? Mohlo by to být lepší? To vždycky. Ale jak na to? Jedním z nástrojů, jak efektivně zvýšíte prodej a zisky je CRM systém, tedy informační systém pro poznávání a udržování zákazníků, zákaznickou komunikaci, zkrátka pro řízení zákaznických vztahů. Odtud i zkratka „CRM – customer relationship management“. Přečtěte si, jaká je filozofie těchto systémů a jak pomůžou vašemu podnikání.
Jak už jsme naznačili v úvodu, v současné vysoce konkurenční době a prostředí už bohužel nestačí mít skvělý produkt či službu. Bez nakupujících zákazníků byste časem zkrachovali. Musíte přesně vědět, co zákazníci chtějí, a přinášet další přidanou hodnotu. Jak takové informace získáte? Pravidelnou a důkladnou komunikací s vašimi zákazníky.
Efektivní nástroje k zákaznické komunikaci a zkvalitňování zákaznických služeb přináší právě CRM systém. Poskytuje toho ale i mnohem více, např. nástroje pro vaše vlastní zaměstnance a vedení, které vám umožní sledování informací vyplývajících z interakce se zákazníky.
CRM je ve zkratce sada nástrojů pro podporu marketingových, obchodních a komunikačních procesů ve společnosti, která vám pomůže dosáhnout ideální rovnováhy mezi vašimi investicemi a uspokojením zákaznických potřeb. Implementovaný CRM systém je potom jakýmsi mixem aplikačního a základního softwaru, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených pro řízení a zajišťování vztahů se zákazníky firmy. K tomu využívá a současně nabízí tyto funkcionality:
→ Tip: Přečtěte si, jaké funkcionality by měl obsahovat váš CRM systém.
Samotné přínosy CRM systému jsme již naznačili v předchozí části textu. V této části vám ukážeme konkrétní funkcionality, ze kterých můžete těžit a optimalizovat vaše firemní procesy.
Výhodou každého moderního informačního systému, mezi které spadají i CRM systémy, je automatizování určitých firemních procesů, díky kterému ušetříte čas, prostředky a snížíte chybovost. Konkrétně jde o následující komponenty CRM systému:
Zavedení CRM systému má i pozitivní dopady dovnitř společnosti. Jedná se zejména o:
→ Tip: Přečtěte si desatero pravidel při výběru toho nejlepšího CRM systému.
Specializované CRM systémy se v současné době stávají nejen strategickou výhodou, ale spíše nutnou součástí většího podnikového informačního systému. Na druhou stranu není implementace takového systému jednoduchou ani rychlou záležitostí, ale naopak znamená procesní změny, které se dotknou většiny zaměstnanců.
Kontaktujte nás a domluvte si konzultaci zdarma, rádi vám se všemi kroky výběru a implementace CRM systému pomůžeme.
Copyright © 2025 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky