Ať už vás umělá inteligence děsí, nebo ji naopak vítáte jako skvělého pomocníka, faktem je, že výrazně zasáhne mnoho pracovních odvětví. I to vaše. Bude za vás psát příspěvky na sociální sítě? Komunikovat se zákazníky? Vymýšlet vám reklamy a tvořit grafiku? Pojďme si představit, jaké jsou reálné možnosti využití OpenAI ve vaší firmě a v čem byste se raději měli spolehnout na lidi.
V době, kdy tento článek píšeme, je dominantní především OpenAI GPT. Nové chatovací modely se ale už aktivně testují a jejich masivní využívání na sebe pravděpodobně nenechá dlouho čekat. Je možné, že pak změní hru ještě více. Už teď ale můžeme říct, že tento typ umělé inteligence využijete především pro následující oblasti.
Tento typ technologie vám umožňuje vytvořit chatbota, který může odpovídat na dotazy a řešit problémy zákazníků v reálném čase, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Chatboti nejsou ale žádnou novinkou, která by přišla až s technologií OpenAI. V čem se tedy tito liší?
Chatboti založení na OpenAI jsou trénovaní pomocí moderních metod strojového učení, jako jsou neuronové sítě. Díky tomu snadněji zvládají přirozený jazyk a umí lépe porozumět kontextu. Mají přístup také k obrovskému množství dat, takže umí přesněji odpovídat.
Jednoduché a opakující se dotazy od zákazníků za vás zvládnou vyřídit hravě, komplexnější problémy zatím doporučujeme nechat na lidských pracovnících zákaznického servisu.
OpenAI vám pomůže vytvářet personalizované marketingové kampaně na základě chování zákazníků a jejich preferencí. Ulehčí vám i psaní textací pro reklamy, příspěvky na sociální sítě nebo produktové popisky.
OpenAI GTP není zatím natolik dobrý, abyste mohli jeho výtvory jednoduše jen překopírovat. Většinou chtějí tyto texty přinejmenším „učesat“. Úskalí, které se za generováním textů skrývá, je také ne vždycky faktická správnost. Ačkoliv čerpá a zpracovává informace z internetu, není k němu aktivně připojený a data po roce 2021 nemá v databázi. Je tedy (alespoň v současnosti) určitě zapotřebí text nechat upravit a překontrolovat reálným člověkem.
Určitě vám ale může pomoct s inspirací, nápady, hlavními body, které byste měli zmínit apod. Může být tedy takovým vaším brainstormovacím partnerem. Umí i rychle generovat klíčová slova k různým tématům (i když je v tomto případě na místě i následná kontrola).
Chatovací AI zvýší produktivitu tím, že převezme rutinní a opakující se úkoly (hlavně kancelářskou práci) a provede je mnohem rychleji než člověk, který navíc svůj uspořený čas může věnovat nějaké hodnotnější práci. Například za vás vyřídí rezervace, naplánuje schůzky nebo objedná zboží.
OpenAI GTP si ale navíc poradí i s kreativnějšími činnostmi a může sloužit jako skvělý zdroj nápadů a inspirace, které potom lidé zpracují. Stejně jako jsme zmiňovali u marketingové automatizace.
Zvládne také analyzovat data, díky kterým můžete upravit své strategie a business model. Microsoft rovněž uvedl, že pracuje na tom, aby chatbot uměl psát v kódu – tím pádem programovat.
To je asi otázka, kterou si kladete především. Jak jsme se snažili ilustrovat výše, chatovací umělá inteligence zatím člověka plně nahradit nemůže. Pokud ji ale budete chytře využívat, usnadní vám práci a zrychlí některé procesy. Možná tedy restrukturalizujete náplně práce některých svých zaměstnanců. Na druhou stranu je vývoj chatovacích AI velmi rychlý a je možné, že v roce 2024 už některé vaše zaměstnance plně nahradí. Je tedy dobré zkoumat její možnosti a neustále sledovat novinky v jejím vývoji.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky