CRM systémy jsou mocným nástrojem, který pomáhá nahlédnout do myslí vašich zákazníků a odhalit jejich chování. Zároveň vám umožňují hromadnou komunikaci s velkým množstvím z nich i personalizovaný kontakt. Udržujte své zákazníky spokojené a podívejte se, jaké trendy teď v oblasti CRM rezonují.
Ano, víme, že o nich píšeme často, ale v současnosti jsou zkrátka jedním z nejskloňovanějších pojmů. A to právem. CRM systémy využívající umělou inteligenci (AI) a strojové učení (ML) k automatizaci úkolů, třídění dat, vytváření přehledů a personalizované interakci se zákazníky vám ušetří spoustu práce.
AI a ML v CRM systému dokážou například:
Obecně usnadní práci lidským operátorům a zákazníkům zpříjemní nakupování i kontakt se značkou. To vede k zvýšení spokojenosti a loajality zákazníků, a tím pádem i k navýšení vašich příjmů.
Trendem je také sjednocování. Pomocí omnichannel CRM strategie můžou podniky vytvářet konzistentní zákaznické prostředí napříč všemi kanály od e-mailů přes sociální sítě, SMS zprávy, chatovací aplikace, weby, telefonické hovory až po osobní integrace.
Díky omnichannel CRM můžete spravovat všechna zákaznická data na jednom místě, bez ohledu na to, z jakého kanálu pocházejí. Je proto snadné vytvořit kompletní přehled o tom, v jaké fázi nákupního procesu se zákazník nachází a poskytnout mu relevantní personalizované služby.
Klíčovou výhodou využívání omnichannel CRM je tedy vytvoření jednotného pohledu na každého zákazníka pomocí kombinace dat z různých kanálů. Ale zároveň i možnost automatizovat kampaně napříč kanály a zaměřit se na ty z nich, které jsou pro jednotlivé zákazníky nejpodstatnější.
V souvislosti s narůstající pracovní flexibilitou a prací z domova je trendem nakupování nástrojů, které jdou použít kdykoliv a odkudkoliv. Jedním z nich je i mobilní CRM. To umožňuje zaměstnancům přistupovat k datům zákazníků, řídit prodejní a marketingové aktivity a komunikovat s klienty, aniž by byli v kanceláři.
→ Tip: Pokud CRM systém ještě nemáte, podívejte se na 10 pravidel pro výběr toho správného.
Sociální sítě jsou asi stejným trendem, jako je umělá inteligence. Uživatelé, a tedy vaši potenciální zákazníci, na nich totiž tráví stále více času a využívají je ke komunikaci se značkami i k samotnému nákupu.
Proto vás asi nepřekvapí, že social CRM strategie spočívá ve využívání sociálních sítí ke zlepšení vztahu se zákazníky. A to pomocí technologií webu 2.0 a služeb sociálních sítí. Social CRM umožňuje komunikaci se zákazníky na osobnější úrovni v jejich oblíbeném uživatelském prostředí, což vede k lepší zákaznické zkušenosti. V CRM systému pak můžete sledovat efektivitu kampaní na sociálních sítích, zjišťovat, jak na ně uživatelé reagují a analyzovat jejich chování.
Se shromažďováním velkého množství zákaznických dat se pojí i riziko jejich úniku. Proto je pro podniky stále důležitější, aby zajistili bezpečnost nejen svých interních, ale i zákaznických dat. S GDPR i novou cookies lištou se už většina firem sžila a dodržuje předepsaná nařízení. Kybernetické hrozby se ale velmi rychle vyvíjí a s nimi je potřeba i měnit zabezpečení dat. To se může týkat například implementace silnějších šifrovacích a ověřovacích protokolů.
→ Tip: Přečtěte si více o bezpečnosti CRM systémů.
Pokud hledáte flexibilní CRM systém, který se přizpůsobí přesně vašim potřebám a zvládne držet krok s aktuálními trendy, podívejte se na výhody SugarCRM. V Algotechu vám rádi zajistíme jeho implementaci i nastavení přesně na míru vaší společnosti.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky