Na Slovensku se chystá Informační systém elektronickej fakturácie E-faktúra

Na Slovensku se chystá Informační systém elektronickej fakturácie E-faktúra
Články a zajímavosti

Ministerstvo financí Slovenské republiky v úzké spolupráci s finanční správou zavádí jednotný proces elektronizace oběhu faktur a zasílání strukturovaných údajů z faktur finanční správě přes informačně komunikační řešení – Informační systém elektronické fakturace (IS EFA). Zasílání údajů finanční správě z faktur daňových subjektů je nezbytnou součástí opatření, kterými chtějí ministerstvo financí a finanční správa bojovat proti daňovým podvodům, snižovat daňovou mezeru a zefektivňovat výběr daní.

Kdy se začne E-faktúra používat?

Ministerstvo financí Slovenské Republiky momentálně připravuje vyhlášku, která blíže definuje a určí technické podmínky realizace, jakož i časový harmonogram pro implementaci v dalších oblastech. Představené technické řešení by mělo být ve finální podobě jednotné pro všechny oblasti (G2G, B2G, G2B, B2B, B2C). Veřejný testovací provoz systému E-faktúra by měl být spuštěn v červnu 2022. První oblastí, které se představené technické řešení bude týkat, bude jen Ministerstvo financí SR a Datové centrum Ministerstva financí SR, kde by toto řešení mělo být zavedeno od 1. září 2022. V této fázi má být využívána finální verze a bude možné technické řešení zlepšit a připravit tak na používání pro další oblasti komunikace. Pro celý resort financí, kam patří i finanční správa, je předpokládané zavedení do provozu od 1. ledna 2023. Stále jde pouze o oblast komunikace B2G, G2G a G2B. Celý tento systém by měl sloužit také jako úložiště vystavených a přijatých faktur veřejnými orgány, což by mělo přispět k transparentnosti.

Očekává se, že připravované povinnosti týkající se e-faktury (real-time invoicing) v segmentu B2B a B2C, které by podle vyjádření Ministerstva financí SR měly začít platit od 1. ledna 2024, budou založeny na stejném technickém řešení.

Připravujeme nová řešení

V Algotechu už nyní začínáme připravovat řešení pro ERP systém Oracle JD Edwards a Oracle E-Business Suite tak, aby v okamžiku vstoupení v platnost tohoto legislativního požadavku byli naši zákazníci připravení splňovat všechna legislativní nařízení vyplývající z tohoto nového požadavku. Naši zákazníci tak mohou být v klidu, protože i po zavedení E-faktury budou jejich ERP systémy dále bez problémů fungovat.

 

Chtěli byste se dozvědět více informací, nebo pomoci s vaším systémem Oracle JD Edwards nebo Oracle E-Business Suite? Neváhejte nás kontaktovat.

 

 

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.