Lukáš Lopatář – Algotech pro mě představuje prostor k seberozvoji

Lukáš Lopatář – Algotech pro mě představuje prostor k seberozvoji
Rozhovory se zaměstnanci

Letos oslavíme přesně 10 let, kdy do Algotechu nastoupil náš kolega Lukáš Lopatář. Lukáš je velký sympaťák, pracuje jako manažer ERP týmu, a na starosti tak má projekty od prvního návrhu řešení až po jejich realizaci. V našem rozhovoru vám prozradí, jak u Algotechu začínal a čeho si na své práci cení ze všeho nejvíc.

Jak vypadal Algotech, když jsi do něj nastoupil?

Do Algotechu jsem nastoupil v roce 2012. V té době se toho zrovna hodně měnilo. Hlavními divizemi bylo Telco a ERP a já nastoupil do nově dokončeného datového centra jako vůbec první ServiceDesk specialista pro dohled a monitoring první verze našeho AlgoCloudu.

 

Kdybys měl popsat stručně Algotech, co bys řekl?  

Algotech pro mě představuje příležitost účastnit se velkých a zajímavých projektů a tím i obrovský prostor k realizaci a seberozvoji. Přitom je to pořád malá firma s individuálním, až rodinným přístupem ke každému. Zní to sice dost protichůdně, ale skutečně to tak funguje. Důkazem toho je množství úspěšných projektů, kterými jsme za poslední dobu s mými kolegy prošli.

Vše se daří hlavně díky tomu, že se nám povedlo dát dohromady skvělý tým lidí. Navzájem si rozumíme, doplňujeme se a dohromady tak tvoříme unikátní know-how. Jsme jedna parta a pokud někdy dojde na nějakou výměnu názorů, tak je to jen dobře a zase nás to posune dál. To vše ještě doplňují dlouhodobé dobré vztahy s našimi zákazníky, které navazují na veškerou společnou práci. Myslím, že se běžně nestává, že vám den před konzultační schůzkou napíše vedoucí IT zákazníka, ať si nezapomenete vzít lyže, protože po odpolední schůzce je v plánu večerní lyžování.

 

Jak dlouho v Algotechu působíš a jaké byly tvoje začátky?

Letos oslavím už 10. výročí svého působení ve firmě. Během prvního roku, kdy jsme postupně nastartovali dohledové centrum pro Cloud, jsem začínal s technickou podporou pro další systémy. Nejvíce pak ERP systémy, kam jsem postupně přešel na celý svůj úvazek.

Na ERP se každý rok kromě servisu stávajících zákazníků řeší minimálně jeden větší projekt a více menších projektů. Obvykle upgrade nebo nová implementace velkého ERP řešení. Díky tomu jsem rychle nabíral další zkušenosti a postupně se vypracoval na hlavního řešitele. Zodpovídal jsem tak za celé technické zvládnutí projektu od prvních schůzek se zákazníkem a vytvoření celého řešení na míru až po úspěšné dokončení realizace a přechod do servisního režimu.

 

Na jaké pozici v Algotechu působíš nyní?

Moje pozice se nazývá ERP System support Manager. Stále si někdy připadám stejně, jako když jsem nastupoval do firmy. I nadále řeším úplně vše od monitoringu a práce na ServiceDesku a technické podpoře. Jen se k tomu později přidaly další role. Na starosti mám teď tedy vše od prvního návrhu řešení, přes architekturu až k realizaci. Ať už jde o nové projekty v ERP divizi nebo naše stávající zákazníky. Rozdíl je jen v tom, že od té doby se tým lidí i počet zákazníků minimálně zdvojnásobil.  Pro mě to znamená více organizačních schůzek, příprav dokumentů, nabídek, manažerský reportů atd. Ale pro odbornou technickou práci, která mě tady bavíc nejvíc, mám naštěstí stále velký prostor.

 

Dokázal sis na začátku představit, kam až se v Algotechu posuneš?  

Na začátku jsem si určitě nepředstavoval, jaký bude další vývoj mé kariéry. Bavila mě technická práce a zalíbila se mi specializace na Oracle technologie, které nasazujeme v rámci ERP. Od začátku jsem měl prostor se v této specializaci stále rozvíjet a každý den se učit něco nového. Postupně se tak navyšovaly moje znalosti a současně i tomu odpovídající odpovědnost.

 

Jak bys přiblížil svou práci laikovi?  

Kromě samotné technické práce se nyní věnuji i všem dalším oblastem odpovídajícím vedoucí pozici. Takže se starám o personální management, reporting, řízení nákladů a organizační porady, ale pořád si držím i tu odbornou část, kde se stále více zaměřuji na technické řízení projektů, rozvoj a školení nováčků, na které deleguji práci. Náš tým se v poslední době dost rozrostl, a tak už kromě stále probíhajícího servisu stávajících zákazníků zvládneme i více projektů najednou.

 

Jak vypadá tvůj pracovní den?

Moje pracovní vytížení je veliké – projektů i zákazníků máme opravdu dost. Daří se nám. To ovšem znamená i větší tlak na můj osobní volný čas a musím si dobře dopředu organizovat všechny termíny, schůzky a plánované odstávky. ERP systémy, které řešíme, běží zpravidla v nepřetržitém provozu. Tomu je potřeba přizpůsobit náš čas, kdy jsme dostupní. Pokud mám pohotovost, tak začínám někdy už před šestou ráno prvními odstávkami a technickými zásahy. Končím pak až pozdě večer zase u jiných zákazníků. Přes den jsem v kanceláři a řeším vše, co má pozice obnáší.

 

Jak trávíš volný čas?

Po takových dnech většího vytížení si pak rád dopřeju zasloužené volno, které nejraději trávím na chalupě. Tam mám sice taky dost práce, ale není to v sedě u počítače.  Občas si udělám volný víkend třeba na surfování v Portugalsku, na lyže, nebo si prostě vyrazíme na výlet do přírody po Čechách. Mým velkým koníčkem je vaření, grilování a rád zkouším různé speciality. Letos se opravdu těším na dokončení nové kuchyně. Určitě pozvu rodinu i přátele a něco uvařím. A k tomu načnu nějaký dobrý rum ze své soukromé sbírky, která se mi postupně nahromadila.

 

Lukáš u moře

 

Popiš se v pěti větách. 

Považuji se za skromného, spolehlivého a ochotného člověka a mám rád věci dobře zorganizované. Přesto, že jsem někdy docela rýpal, věřím, že se mi daří s lidmi vycházet. Důležité je pro mě držet si humor a nadhled. S věkem přichází moudrost, takže se postupně učím říkat „ne“ a začínám tak dělat věci s větší rozvahou. Dříve jsem šel do všeho po hlavě a někdy se tím dostával do zajímavých situací.

 

Co bys popřál Algotechu do budoucna? 

Algotech má za sebou už celkem dlouhou historii. To s sebou nese spoustu zajímavých příběhů a situací. Pravidelně se pořádají firemní akce pro zaměstnance i zákazníky, kde se vždy rádi společně sejdeme a je si o čem vyprávět a pobavit se.

Rozhodně bych si přál, aby se vše dále dařilo a pokračovalo jako doposud. Myslím si totiž, že v konečném nadhledu děláme vše dobře a Algotech se ubírá správným směrem.

 

Jak myslíš, že bude IT vypadat za dalších 25 let?

Co bude za dalších 25 let si netroufám odhadnout, je to široce položená otázka. Stále rychleji se mění způsob práce lidí i prostředky, které jsou k práci dostupné. Máme ve všem více možností, jak se rozhodnout, a to s sebou nese více dobrých, ale i těch špatných rozhodnutí. Zastávám názor, že technologie by měly lidem pomáhat. Přijde mi ale, že poslední trendy, jako jsou sociální sítě a další technologické novinky, dělají spíš opak a z lidí tak trochu blázny. Ale budu na závěr optimista a budu doufat, že v lidských rozhodnutích budou převažovat ta dobrá a i svět IT se bude ubírat tím správným směrem.

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.