Roman Čermák – Algotech je společností pro všechny věkové kategorie

Roman Čermák – Algotech je společností pro všechny věkové kategorie
Rozhovory se zaměstnanci

Roman, Senior System Engineer v oddělení Telco, je v Algotechu už tak dlouho, že s nadsázkou datuje svůj nástup do „doby kamenné“. Jak se Algotech od té doby změnil, proč mu Roman zůstal po celá ta léta věrný a neměnil by, i jak nejraději tráví svůj volný čas – to vše i mnohem více se dočtete v dnešním rozhovoru.

Jak vypadal Algotech, když jsi nastoupil?

Když jsem do Algotechu v květnu 2002 nastoupil, jmenoval se tehdy ještě 1TEL. Nicméně to už bylo jeho druhé jméno, úplně na začátku se jmenovat tuším Tservis97. Celou společnost tvořilo pouze jedno oddělení techniků, bylo nás zpočátku jenom 12. Sídlili jsme tehdy v Karlíně, na adrese Pobřežní 46. To ovšem jenom krátce, po povodních v srpnu 2002 nastalo stěhování do nových prostor.

 

Kdybys měl popsat Algotech ve třech větách, co bys řekl?   

Tuším, že to zní jako klišé, ale na Algotechu nejvíce oceňuji výborné kolegy a přátelskou atmosféru. Jsem přesvědčen, že jsme společností pro všechny věkové kategorie.

S kolegy se kromě běžného pracovního kontaktu společně vidíme několikrát do roka na různých firemních akcích mimo prostory společnosti, a to buď se všemi, anebo v užším kruhu. A zpravidla jednou ročně se setkáváme v příjemné neformální atmosféře i s našimi rodinami.

Roman Čermák

Jak dlouho působíš v Algotechu? Jaké byly tvoje začátky?  Na jaké pozici jsi začínal?

Skoro by se dalo říct od „doby kamenné“. Ale vážně, do Algotech jsem přišel před 20 lety na pozici Senior Technician do oddělení Telco. Můj začátek mně usnadnilo předchozí zaměstnání s téměř totožnou specializací. Postupem doby jsem postoupil na pozici Senior Engineer. Ta obnáší samostatnou práci s občasnými konzultacemi s mým vedoucím. Mým úkolem je instalace a následná údržba technologií call center.

 

Dokázal sis na začátku představit, kam až se v Algotechu posuneš? 

Mojí velkou zálibou je cestování, dá se tedy říci, že toho jsem se dočkal dosyta. Pracovně jsem byl i v Austrálii.

 

Jak vypadá tvůj pracovní den? 

Pracuji téměř výhradně z domova, po snídani následuje každodenní porada s kolegy. Tady se navzájem informujeme, co se stalo, co se stane a co by se naopak stát rozhodně nemělo. Během dne, kdy přerušuji pracovní úsilí pouze nejhezčí částí dne (obědem), řeším buď akutní zásahy u klientů, anebo se věnuji probíhajícím projektům.

 

Jak bys přiblížil svou práci laikovi?   

Většinou se jedná o práci na dálku přes PC, jen výjimečně se takříkajíc jede přímo na místo.

 

Jak myslíš, že bude IT vypadat za dalších 25 let?

Upřímně se neodvažuji odhadovat, co nás „postihne“ a jak hluboko IT pronikne do našich životů. Každý takový odhad je dle mého názoru velice nejistý.

 

Popiš se ve třech větách. 

Klidný cholerik, táta pěti dětí a děda jednoho vnuka. Mám rád společnost kamarádů u plápolajícího ohně a grilování. Rád přiložím ruku k dílu a jsem vždy ochoten některému z kamarádů kdykoliv pomoci s čím je zrovna zapotřebí.

 

Jak trávíš volný čas?

Nejraději relaxuji na chalupě, to je můj největší koníček. Rádi také s rodinou cestujeme. Naším snem je pořídit si menší obytné auto. S ním bychom rádi projeli a poznali celou Evropu.

 

Co bys popřál Algotechu do budoucna? 

Algotechu bych rád popřál stejně empatické vedení, jako dosud, s jasnou vizí do budoucna.

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.